piątek, 4 maja 2012

ZNACZENIE TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO W POLSCE

Transport samochodowy ma w naszym kraju bardzo duże znaczenie, ponieważ ponad 86% ładunków przewożonych jest samochodami ciężarowymi. Oprócz tego przez Polskę porusza się wiele pojazdów w ruchu tranzytowym między Europą zachodnią (szczególnie Francją i Niemcami) i południową (Półwysep Bałkański) oraz krajami wschodniej części kontynentu - Białorusią, Litwą, Estonią, Łotwą, Azerbejdżanem, Rosja, Gruzją, Kirgistanem i innymi państwami.

Na koniec 2006 w Polsce zarejestrowanych było 17 mln pojazdów samochodowych,
Transport samochodowy ma w naszym kraju bardzo duże znaczenie, ponieważ ponad 86% ładunków przewożonych jest samochodami ciężarowymi. Oprócz tego przez Polskę porusza się wiele pojazdów w ruchu tranzytowym między Europą zachodnią (szczególnie Francją i Niemcami) i południową (Półwysep Bałkański) oraz krajami wschodniej części kontynentu - Białorusią, Litwą, Estonią, Łotwą, Azerbejdżanem, Rosja, Gruzją, Kirgistanem i innymi państwami.

Na koniec 2006 w Polsce zarejestrowanych było 17 mln pojazdów samochodowych, w tym 19 mln samochodów osobowych. W ostatnich latach istnieje coraz większy import używanych samochodów z Europy Zachodniej, co wywołuje znaczący spadek sprzedaży samochodów prosto z fabryki (z 641 tys. w 1998 do 242 tys. w 2009) a co za tym idzie podniesieniu wieku samochodów jeżdżących po polskich asfaltach. 81% transportu po polskich drogach realizowane jest za pomocą samochodów mających ponad 6 lat.
Do 2007 było w naszym kraju 379 tys. km dróg, w tym 248 tys. km dróg o strukturowo nawierzchni twardej i 127 tys. km o nawierzchni gruntowej. W styczniu 2012 oddanych do użytku było blisko 1200 km autostrad, 469,9 km dróg ekspresowych o dwujezdniowej specyfikacji oraz 326,5 km dróg ekspresowych składających się z jednej jezdni.
Rozbudowa dróg wpływa wprost proporcjonalnie na czas poświęcony na krajowy transport. Dla przykładu mały przedsiębiorca wykonujący np. przeprowadzki Gdańsk – Kraków w ciągu jednego dnia jest w stanie dojechać na miejsce a następnego wrócić do domu. Świadczy to o tym, że z każdym kilometrem autostrady nasz kraj jest coraz łatwiejszy do życia.w tym 19 mln samochodów osobowych. W ostatnich latach istnieje coraz większy import używanych samochodów z Europy Zachodniej, co wywołuje znaczący spadek sprzedaży samochodów prosto z fabryki (z 641 tys. w 1998 do 242 tys. w 2009) a co za tym idzie podniesieniu wieku samochodów jeżdżących po polskich asfaltach. 81% transportu po polskich drogach realizowane jest za pomocą samochodów mających ponad 6 lat.
Do 2007 było w naszym kraju 379 tys. km dróg, w tym 248 tys. km dróg o strukturowo nawierzchni twardej i 127 tys. km o nawierzchni gruntowej. W styczniu 2012 oddanych do użytku było blisko 1200 km autostrad, 469,9 km dróg ekspresowych o dwujezdniowej specyfikacji oraz 326,5 km dróg ekspresowych składających się z jednej jezdni.
Rozbudowa dróg wpływa wprost proporcjonalnie na czas poświęcony na krajowy transport. Dla przykładu mały przedsiębiorca wykonujący np. przeprowadzki Gdańsk – Kraków w ciągu jednego dnia jest w stanie dojechać na miejsce a następnego wrócić do domu. Świadczy to o tym, że z każdym kilometrem autostrady nasz kraj jest coraz łatwiejszy do życia.

1 komentarz:

  1. Witam mam bloga o podobnej tematyce zapraszam http://blogsamochodowy.blogspot.com/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń